صنایع دستی اصفهان  ,عکس بازیگران ایرانی  ,دانلود کتاب  ,عطر ادكلن  ,میناکاری  ,ویبره  ,خرید دامنه  ,اخبار روز  ,گن لاغری  ,
12نكته مهم براي دويدن روي تردميل  تردميل تردميل تردميل .

تردميل

12نكته مهم براي دويدن روي تردميل

دويدن روي تردميل دقيقا مشابه دويدن روي زمين نيست، چون اين دستگاه است كه سرعت دويدن را تنظيم مي‌كند و حتي در صورت خستگي، اجازه تغيير سرعت را نمي‌دهد و به علاوه اين امكان را مي‌دهد تا بتوان مراحل دويدن را ثبت و جهت بررسي و مقايسه بعدي بكار گرفت.

براي بررسي اين موضوع كه آيا دويدن بر روي تردميل باعث درد زانو مي‌شود و همچنين صحت و سقم اين نظر كه در باشگاه‌ها ديده مي‌شود افراد به دليل ترس از آسيب ديدگي زانو از تردميل فراري هستند، بايد شرايط دويدن مناسب را دانست.

دويدن، جزء ورزش‌هاي با فشار بالا (High Impact) بر روي مفاصل تحمل كننده وزن (Weight Bearing) خصوصا زانو ومچ پا است و اين موضوع با بالا‌تر بودن وزن شخص شديد‌تر مي‌شود. بنابراين دويدن بر روي هر سطحي چه روي زمين باشد يا بر روي تردميل، در شرايطي مناسب نخواهد بود كه شخص، آرتروز يا ساييدگي غضروفي و ستون فقرات داشته يا وزن بالايي دارد.

همچنين در شرايطي كه فرد آسيب ديدگي زانو يا سابقه جراحي داشته باشد يا آسيب ديدگي‌هاي درمان نشده در رباط‌هاي صليبي زانو داشته باشد، استفاده از تردميل مناسب نيست.

زانوهايي كه شديدا پرانتزي هستند، افرادي كه تحت عمل جراحي ديسك كمري و تحت درمان‌هاي تعويض مفصل قرار گرفته‌اند و افرادي كه سابقه پيچ خوردگي مكرر مچ پا دارند نيز نبايد از اين دستگاه استفاده كنند.

به اين ترتيب در صورتي كه فردي داراي يك زانوي طبيعي باشد، با رعايت اصول و داشتن كفش مخصوص، دويدن چه بر روي تردميل و چه بر روي زمين منعي ندارد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۴:۳۲ توسط:هايپرجيم موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :